[Header+for+RCTonline2.jpg]

RCT - Laporan Xtvt...

Monday, August 17, 2009

Antara Panglaman dan system BOIKOT...

Salam.....


Aku nak share sikit dengan semua orang takut jangan pisang berbuah 2 kali. Kelmarin tayar belakang kereta aku kena paku. Lalu aku pun pi la hantar kat kedai kat area Gurun. Aku nampak satu kedai nampak hebat juga. Memandangkan kedai ni kurang orang aku pun pi lah kedai ni ( nak cepat punya pasai). Masuk parking dalam kedai tersebut, habaq kat dia suruh cabut paku sat. "Ok Boss " kata pekerja cina kedai tersebut.

Nak jadi cerita, pekerja tersebut nampak tayar depan aku yang dah botak sikit. Aku tau sebab tayar tu botak pasai aku lambat tukar absorber yang rosak hari tu. Tapi aku rasa ok lagi. Nanti ada modal lebih sikit aku plan nak tukar lah. Pekerja cina tadi pun ayat lah aku suruh tukar. Aku pun sajalah tanya berapa harga tayar baru. Disamping tu aku tanya juga berapa dia nak ambil tayar aku ( Aku plan nak tukar 4 tayar sekali.). Tapi harga yg dia sebut mahal sangat. Aku tau kalau aku pi kedai lain aku akan dapat lebih murah pada harga dia.

Nak pendek cerita aku pun excuse kat dia habaq nanti aku dapat gaji aku mai beli. (ayat pelepas diri). Lepas selesai dia tampung tayar belakang aku, aku pun terus balik. tiba-tiba rasa kereta berat macam tayar pecah. sampai depan gate rumah aku turun tengok. Rupa-rupanya tayar depan aku pula pecah. Aku perhati tang mana pecah kut kut kena paku lagi. Tersentak aku bila nampak lubang macam kena cucuk kat tayar tersebut. Rupa cucuk macam guna alat tampung tayar tayar tadi.

Aku memang suspek pekerja kedai tayar tadi yang cucuk. kalau kena paku kut jalan mesti lekat paku dan pecah kat tengah. Ni Pecah kat tepi sah lah kena cucuk ngan mamat tadi ni. Aku nak pi komplen kat kedai tadi tobat dia tak ngaku. Last sekali aku pun pi tampung plak kat kedai lain. Kedai ni kata pecah tang ni tak boleh buat kut luar kena tampung kut dalam . Kos campur Balancing RM20. nasib aku lah...

Di sini aku nak bagitau kat semua orang agar boikot terus kedai yang aku kena. Disamping tu hangpa kena berhati hati juga masa pi kedai tayar yang lain takut menerima nasib yang sama macam aku.... Sama samalah kita beringat..... Aku juga sertakan gambat kedai tersebut dan rupa cucuk kat tayar aku....

Salam ...
tempat kena cucuk..


aku rasa hangpa tau kedai nie tang mana kat gurun nie...


Admin : memandangkan dah lama tak update blog nie maka aku boh satu artikal yg sahabat kita mengadu kat aku pasai apa yang berlaku kat tayar kereta dia... jadi pesanan aku pakat2 beringatlaaa jangan bagi jadi 2X kat kita... kalau tak masuk kedai nie pon belambak lagi kedai tayar kat gurun dan guaq nie...

satu lagi............ OIiii BILA HANGPA NAK START KAYUH BALIK...DAH BERKULAT DAH BLOG NIE NIE...

0 Comments:

Related Posts with Thumbnails