[Header+for+RCTonline2.jpg]

RCT - Laporan Xtvt...

Thursday, July 1, 2010

Geng RCT bila pulak nak buat kayuhan macam nie..??

Kayuh 'gerek' kutip dana bina masjid

ALOR SETAR – Hujan dan panas tidak menjadi halangan kepada tiga anak kariah Masjid Taman Kenari, Kulim untuk berbasikal bagi mengutip dana pembinaan masjid itu.

Kayuhan bermula dari Kulim ke Alor Setar sejauh turut singgah ke Wisma Darul Aman bagi menyerahkan surat permohonan dana kepada Menteri Besar, YAB Dato' Seri Ustaz Azizan Abdul Razak.

Pengerusi Pembangunan Masjid Taman Kenari, Sulaiman Ibrahim berkata, adalah besar harapan mereka yang mewakili penduduk kariah Taman Kenari agar kerajaan negeri dapat memberi bantuan kepada pembinaan masjid tersebut.

Menurutnya, kos pembinaan masjid itu adalah RM3.3 juta namun hingga kini mereka berjaya peroleh hanya RM700,000.

"Kayuhan ini merupakan usaha anak-anak kariah bagi mengumpul dana untuk menyiapkan masjid yang telah siap 35 peratus dengan hasil sumbangan indidvidu dan anak-anak kariah.

"Kita masih memerlukan RM1.8 juta untuk menyiapkan pembinaannya tanpa kemudahan yang lain," ujar beliau.

Tambah beliau, sepanjang kayuhan pergi dan balik dari Kulim ke Alor Setar, Mohd Johari Mohd Fahmi, Mohd Zaidi Abd Rasid dan Hasrul Ghazali, mereka mengedarkan risalah kepada orang ramai agar menyumbang kepada dana tersebut.

Orang ramai yang ingin menghulurkan sumbangan boleh menyalurkannya melalui akaun Bank Islam 02057010019390 atau cek dan wang pos atas nama Masjid Kariah Taman Kenari yang dialamatkan kepada Bendahari Pembinaan Masjid, 240, Jalan Kota Kenari 2, Kota Kenari, 09000 Kulim.

0 Comments:

Related Posts with Thumbnails