[Header+for+RCTonline2.jpg]

RCT - Laporan Xtvt...

Sunday, May 24, 2009

Kebun Bunga Lengkong Amin Ride, สวนดอกไม้ขี้ม้า






Mula-mula sekali aku nak bagi tau kalu pie Betong nie 3 perkara harus dipenuhi. Pertama hangpa pie lah kedai basikal Amin mintak dia buat Ayaq Lengkong, itu pun selepas wakanabeb, Kedua pie kedai Restoran NAN A-A mintak dia Ayaq Pegaga dan Last Sekali yang nie tak tau boleh kaa dapat, hangpa pie mintak kat bini hangpa Permit nak masuk Betong Thailand.Tak tentu jugak, kalu dah ada border pass tapi bini tak pecaya kat hangpa. Pasai kwn kita kena dah S_ _D T_J dia mungkin tak dpt permit. Nak Wat cam na lain kali boh laa racun yg power sket.


Aku mewakili Geng RCT telah diberi kepecayaan untuk menyertai Kebun Bunga Ride nie yang dianjurkan oleh KGB. Sekalung tahniah diucapkan buat KGB,Abg Razif, Tuan Fadzil dan Nizam Imegresen kerana mereka nie lah yang bertungkus lumus utk menjayakan kayuhan ini. Lebih kurang kat 50 org yg joint Geng Malaysia dan Geng Thailand.Geng Malaysia~ KGB and The Geng, Baling Bikers, Manjung Cycle Team, Odd ,Apit ,Hj Kamal , Tokey Kedai Bestkal KULIM Abg Jamil, Perlis Power MTB, Geng TRM, Geng Kroh MTB dan Geng PGA MTB. Aku rasa malu gak anak Pak Megat, Imran 9 tahun, tanya aku mana yang lain Geng RCT terutama nyan46 dan sahaq yg dok selalu sembang dlm shoutmix tu. Aku bg tau laa.. itu pun kelentong laa sket "depa kena jaga anak, bini pegi kursus". Padahal permit tak approved. Nak wat cam na Adik Imran. Nanti abg iguano bawak laa geng RCT pie makan ayaq lengkong dah laaa...


สวนดอกไม้ขี้ม้า
Jarak: 45km tarmac
Kecerunan: ish!!! had nie susah laa... Tayar depan dok terangkat saja.
Cuaca: Cukup cantek
Kelajuan mendaki: 4.5 ~5.5 Km/hr

Bagi aku route nie paling power la kalu nak dibandingkan ngan Gunung Jerai. Macam kata Tuan Fadzil ckp ada dua bukit yg power dan mcabar sblom nak sampai kebun bunga. Memang kementelan dan Kestarminaan menguji betul laa gunung nie. Ada gak geng yang berputuih asa patah balik. Tapi aku sekali lagi respect pada Imran boleh complete kan ride nie.Ishhh... kalu ada lah Geng RCT yang lain kayuh, Adek imran nie main saikologi gak laa kat geng RCT... semangat betul adek niee.



Jaga laa hampa Geng RCT, Adek kalu dpt kayuh ngan Sahaq dan Nyan46 potong sayuq aja laa...

Bagi aku Kebun Bunga nie Ibarat Membuka TV Channel 8, Lepaih tgk dua Bukit yang seksa Puehhhh rasanya. Bagi tidak mengecewakan geng RCT yg lain aku tunjuk sket gambar aku pie Kebun Bunga.
และสนุกกับการมีความสุขมากขี่กับพวกเขามากเพื่อนร่วมกัน.

Wendy Memecut dan aku Mencucuk dr belakang.
Adek manis, abg nak mkn puluittt... Bang Zan
Belakang tu ladang strawberi ala siam.Teknik terbaru.
Bersama Wan German
Ishh... dia tulis apa tah...rasa dia kata" Tak Jauh dah kebun bunga 6 kilo lagi".
Tokey Bestkal Abg Jamil dan Hj KamalTempat kami Landing...Ehh...main kona-kona plak bang RazifPak Usup dan Tok MegatTu diaa... Kecerunan di tahap yg melampau.Gherek Abg Jamil (Bestkal) Ari The Power Man.

1 Comment:

Anak Pendang said...

TAHNIAH bang iguano...

bab cucuk belakang tu aku rasa lepas nie nampak macam tak approve jugak permit hang tu rasanya....

Related Posts with Thumbnails