[Header+for+RCTonline2.jpg]

RCT - Laporan Xtvt...

Wednesday, May 13, 2009

Mencapai Menara RTM G.Jerai.

Alhamdulillah akhirnya dapat juga lesen E yg diagung-agungkan oleh sesetengah pihak samada di RCT mahupun group yang lain. 2-3 orang dari kami sekadar mengambil semula lesen tersebut untuk kali ke2. Ada juga yang renew lesen tersebut. Bagi aku nilah first time naik ke Puncak G.Jerai dengan basikal.

Segalanya bermula pagi kelmarin apabila kayuhan ke Batu Hampar dibatalkan last minute. Masing-masing terpaksa mengubah haluan ke G.Jerai. Walaupun tak bersedia, rabat jugalah.
Bermula pukul 8.30 pg dgn beberapa kadar hentian, akhirnya kami berlima dapat sampai ke Menara RTM yang Gah tersebut. Ahli Rct yg terlibat adalah Nayan,Fuad,Sahaq,Bad, Daud dan Mie. Semua aksi-aksi menarik sepanjang kayuhan dirakam melalui gambar di bawah.

Pihak RCT mendapat Berita Bahawa 2 orang ahli telah masuk wad. Tak tahulah samada effect dari kayuhan Legong hari tu ka , atau sebab lain. Bagaimanapun sama-samalah kita berdoa utk cepat sembuh kepada RCT Yon dan RCT Paklong.......



















Actually ni dah tengah perj

alanan dah ni. Kat Starting Point tak dan ambil gambar. Sini dah Pondok Ke3. Rumah Pump no.2. Masa ni pakat mencari keputusan samada nak ke menara ke tak.


























Atas; Daud sentiasa mendahului. Bawah; Bad masih dapat mengejar walaupun bermula lewat.











Dah sampai kat Muzium Perhutanan. Nayan kempunan nak makan gulai itik. Masih dalam
dilemma nak ke Menara ke tidak. Memandang masa masih banyak , Teruskan perjalanan ke Menara.


































































Menuju ke puncak (Resort) dan akhirnya sampai. Sahaq dan Mie begambar dengan signboard. Fuad menerangkan laluan ke Menara.





















Kiri; Telaga Tok Sheikh, singgah ambil air, air habis.























Padang Tok Sheikh antara mercu tanda yg dijumpai sepanjang jalan ke menara.















Akhirnya setelah behempas pulas mendaki, sampai juga ke pintu pagar Menara RTM. Dapatlah Lesen E yg di agung-agungkan sangat tu...

















Finally. Acara yang mencabar skil dan pengalaman , acara downhill .Dan penamat di kaki gunung menutup tirai perjalanan hari ini. Semoga Berjumpa lagi. Dalam masa ni juga Berita Paklong masuk Wad di ketahui.....


0 Comments:

Related Posts with Thumbnails